7a. Nit d’estels: contes del cel i la lluna
01.08.2014
Observació astronòmica al Puig de Sant Martirià
La Biblioteca conjuntament amb Astrobanyoles organitza una activitat astronòmica i literària entorn el cel, la lluna i els estels.
La nit d’enguany començarà directament al Puig de Sant Martirià a les 9h de la nit, amb un recull de contes, a càrrec de Ferran Martín que ens explicarà rondalles de tradició oral de diferents pobles del món (Catalunya, Bulgària, Rússia, Grècia, Somàlia, Perú), tots amb temàtica del cel i els astres.
Escoltarem històries que expliquen que la lluna i el sol els va crear el dimoni per empipar. D’altres que diuen que abans el cel estava tan a prop que es podia llepar sense enfilar-se a cap escala. D’altres expliquen que un drac va robar tots els astres del firmament. I, fins i tot, que la lluna té llogarets. No us perdeu aquests històries un capvespre del mes d’agost.
Tot seguit dels contes, podrem observar el cel i la lluna quasi plena, amb telescopi i escoltar històries, algunes més científiques que altres, a càrrec d’Astrobanyoles.
Us recomanem que porteu sopar i màrfegues per poder-vos estirar i contemplar el cel, tot gaudint de la nit.
Activitat gratuïta per a tots els públics.
En cas de pluja, l’activitat es realitzarà a la mateixa biblioteca.






