Kafkiana presenta No ens fa falta tenir por, una comèdia àcida de Joan Gómez
20.11.2013
La Factoria d’Arts Escèniques de Banyoles acollirà els dies 28, 29, 30 de novembre i 1 de desembre la Companyia de Comediants Kafkiana.
Banyoles s’ha considerat sempre una de les ciutats amb més activitat cultural de la província de Girona. Conscient d’aquest gran potencial cultural, l’any 2000 l’Àrea de Cultura i Patrimoni Cultural de l’Ajuntament va iniciar una via de subvencions anuals per a produccions teatrals. Es pretenia seguir incentivant i donant suport al món teatral banyolí a través d’ajudes per a la realització d’espectacles. És en aquest context de foment de les arts escèniques que sorgeix la nova producció de Kafkiana, les components de les quals provenen de l’Aula de Teatre.
La Companyia de Comediants Kafkiana presenta No ens fa falta tenir por, una obra de creació pròpia concebuda i dirigida per Joan Gómez. Es planteja com una comèdia àcida i sorprenent en què un accident quotidià com podria ser quedar-se tancat en un ascensor desencadena un seguit de relacions i de casualitats que acaben torçant el destí de tres dones. El director de l’obra, Joan Gómez ha manifestat: Una dura crítica a les pràctiques abusives de poder que exerceixen uns quants supermalvats del nostre planeta de forma sistemàtica: hi ha tant de fill de puta al món!
L’obra es podrà veure a la Factoria d’Arts Escèniques els dies 28, 29 i 30 de novembre, i 1 de desembre. No ens fa falta tenir por és interpretada per tres components de la companyia: Gemma Olivas, Anna Planadevall i Irene Vila. Les tres actrius afirmen que aquesta proposta representa un repte escènic, una maduració personal i una consolidació en el recorregut de la companyia, que va néixer l’any 2004. Com diu Gemma Olivas: “Ens hem fet grans, doncs ara toca fer coses de grans”.
Aquest espectacle és la quarta producció de la Companyia Comediants Kafkiana, després de Zowie, dirigida per Joan Solana, Vida a mida, dirigida per Clàudia Cedó i David Marcé (Finalistes Premi Caixa Manlleu 2008), i Apareguda, Nostra Senyora de les Caixeres, dirigida per Ferran Joanmiquel.
Les entrades estan a la venda a www.cultura.banyoles.cat i a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Banyoles (Pg. de la Indústria, 25 // 972 57 00 50, de dilluns a divendres de 8:30 h a 19 h.)
Per més informació:
www.facebook.com/comediantskafkiana






