Eduard Canimas trenca el seu silenci a Banyoles
13.10.2026
L’Auditori l’Ateneu de Banyoles serà l’escenari del retorn d’Eduard Canimas que presentarà el seu darrer treball discogràfic, publicat el passat mes de setembre, que porta per títol La còsmica del caos. El concert de retorn serà aquest diumenge 18 d’octubre a les 6 de la tarda. Les entrades es poden adquirir a través del web cultura.banyoles.cat.
Eduard Canimas ha escollit la ciutat de Banyoles per, després de 10 anys de silenci, presentar el seu darrer treball: La còsmica del caos, un espectacle musical i poètic que convoca els personatges, les ombres i els dimonis que habiten a la societat, en un viatge per reconnectar amb allò que sosté a l’espècie humana. La còsmica del caos dona nom a un projecte que es desplega en tres dimensions: llibre, disc i espectacle.
D’una banda el llibre recull les lletres de les cançons que han anat configurant la trajectòria de l’artista, acompanyades de textos que busquen trobar sentit a aquest viatge vital i creatiu. Pel que fa al disc, reuneix dotze cançons noves, nascudes en els darrers anys, i on Canimas ha pogut posar música i paraules a tot allò viscut en la intimitat de la “seva cova”.
Per últim, l’espectacle és el lloc on tot pren cos i veu, un espai per travessar capes i durícies, per acostar al públic una mica més a un estat d’obertura i expansió. Un territori per trobar-se sense amagar aquells fragments que queden al marge. És la possibilitat d’obrir esquerdes per on entri l’aire i la llum, d’entregar-se a la força de la música i la veu, de connectar amb la Còsmica que sosté i vincula a les persones. En definitiva, el concert esdevé un ritual, una invitació a sostenir la intensitat, un acte de presència radical.
Les entrades de la presentació oficial de La còsmica del caos, que es farà a l’Auditori l’Ateneu de Banyoles aquest diumenge 18 d’octubre, es podran adquirir a través de la web de Cultura Banyoles: www.cultura.banyoles.cat.














